Tuesday, July 6, 2010

salam dari HATI KUSUT

Salam 1 malaysia? aku ucapkan kepada semua rakyat Malaysia terutama aktivis-aktivis serta pengkarya-pengkarya yang mencari kebebasan di bumi merDAYka ini. Ini adalah 1st entry aku untuk cuba berjinak-jinak dalam dunia penulisan blog yang penuh ?. Karya-karya dari otai blogger terkenal malaysia terutama TOK RIMAU dan DEAN SHAM sering menjadi sumber rujukanku. Mereka hanyalah MANUSIA SEPARUH GILA berkepala BOTAK yang mempunyai daya imaginasi yang tinggi kontra dari pemikiran seorang manusia normal. Bait-bait ayat dihasilkan mereka mempunyai maksud mendalam.bukan sekadar hanya cakap-cakap kosong. Tetapi ada mesej tersirat yang cuba disampaikan. Sebelum ini apa yang aku rasa aku cuma terjemahkan dalam bentuk lagu.adala beberapa buah lagu yang telah aku hasilkan. Walaupun tak best,tapi layan je la,haha. Teringin juga nak hasilkan ep bersama band sendiri. Tetapi keadaan tidak mengizinkan. Ketika dirumah,menjelang malam aku sering lepak sorang-sorang diluar rumah berbumbungkan bintang bulan smbil bertemankan gitar akustik Yamaha dan KOPI BUATAN MALAYSIA sebagai penyegar mata. Cuma untuk mencari rasa itu. Sekarang,apa yang aku rasa,tersentuh dan terdetik dihati akan cuba diapdatasikan dalam bentuk penulisan blog pula. Bukan ingin meraih perhatian,cuma untuk berkongsi cerita hati. Setiap cerita ada pengajaran tersirat. Setiap masalah mesti ada penyelesaian. Bagi aku kalau tiada kesilapan tidak akan ada perubahan hidup.bukan senang nak jadi senang dan bukan susah untuk jadi susah. Ya,ramai cakap qada dan qadar telah ditetapkan TUHAN. Tetapi kita jangan mudah berserah.kita haruslah berusaha memperbaiki dan mencari kesempurnaan hidup. Setiap usaha perlu diakhiri dengan tawakal. Selagi nyawa belum berpisah dari badan teruslah berusaha menggapai apa yang kau mahu tapi perlu berlandaskan pada yang SATU. Jumpa lagi di entry yang seterusnya. Salam dari HATI KUSUT buat semua.

3 comments:

ANIS HJ SUKARTI said...

salam udie.. welcome to blogging world.. rajin2 la singgah kat umah saye.. http://nadzirah-aqilah.blogspot.com/... jya-neh..

Hati Kusut said...

yeah.tq2!welcome to wilayah rudy!:)

oh farah said...

hey hey. hello new blogger! :D